Doom Wikia
Advertisement

"Bu ne lan !"

-Doom 64'de silah alındığında
Unmaker veya Laser, başlangıçta Doom'da olması amaçlanan ancak daha sonra kaldırılan Doom Bible'dan bir silahtır. Ancak, daha sonra Doom 64'te oyuna eklenmiştir.

Hakkında[]

Unmaker, ilk önce (Doom Eternal piyasaya sürülmeden önce gördüğümüz ilk yer.) Doom 64'de görülüyor. Ayrıca oyundaki son silah olarak BFG9000'in yerini alıyor. Doom (2016)'dan önce Doom serisindeki ilk ve tek geliştirilebir silahtı. (Pistolden Chaingun'a ve Shotgun'dan Super Shotgun'a bunlardan hiçbiri olarak sayılmaz, kendi silah türleri vardır ancak Unmaker'ın farklı güç varyasyonları vardır

BFG ve Plasma Gun gibi kendi mermi türü vardır.

Unmaker son derece nadirdir, çünkü sadece birkaç bölümde bulunabilir, ilki MAP29: Outpost Omega (gizli bir bölüm). Bulunduğu ilk normal bölüm MAP12: Altar Of Pain'dir. Düşmanları delecek güçte kırmızı bir lazer ateşler ve oyuncu oyundaki Demon Key'leri buldukça silahı geliştirebilir:

  • Oyuncunun Demon Key'lere sahip olmaması silahın yavaş ateş etmesine sebep olur.
  • İlk Demon Key silahın lazer ateş hızını arttırarak hızlı bir silah haline getirir.
  • İkinci Demon Key silaha bir lazer daha ekler ve silahın lazerlerinin etki ettiği bölge artar.
  • Üçüncü Demon Key ise silaha bir lazer daha ekleyip silahın lazerlerinin etki ettiği bölgeyi büyük bir şekilde arttırır.

Oyunda Unmaker adı hiç kullanılmamıştır. Silah bulunup alındığında ise sadece bir mesajda "Bu ne lan !" denilmiştir. Mobj'da bu silaha "Laser Weapon" denilmiştir. Nintendo Resmi Dergisi'nin incelemesinde ve 64 Extreme'in incelemesinde buna "Laser Rife" denilmiştir. Başka bir 64 Extreme incelemesindeise "Alien Laser" denilmiştir. 64 Magazini'nin incelemesinde ise bu silahtan "Superlaser" diye bahsedilmiştir. Computer and Video Games'in önizlemesinde buna "Laser Gun" denmiştir. Nintendo Magazine'deki bir walktroughda ise "Demon Lazer" denilmiştir. Doom 64 (2020) portunda ki başarılarda buna "Unmaker" denmiştir.

Atış başına hasar aağıdaki etkenlere göre değişir:

  • Oyuncunun sahip olduğu Demon Key sayısı,
  • ÇEVİRİYE DEVAM EDİLECEK
Advertisement