Doom Wikia
Advertisement

Maggot Doom 3'de karşılaştığımız yeni bir iblisdir. Maggotların iki adet kafası ve iki adet siyah ve uzun dili vardır (her kafasına bir adet dil düşer). Sırtları kamburdur ve sırtlarında çıkıntı yapan kemikler ve tümör benzeri oluşumlar vardır. Maggot, beş uzvu olduğu için, tüm bu uzuvların üzerinde yaklaşma ve arka bacaklarının üzerinde dik durarak yürüyebilme özelliklerine sahiptir. Arka bacakları üzerinde durarak yürüyebilme özelliği genellikle oyuncu yaklaştığında kullanılmaktadır. Her elinin farklı bir şekle sahip olduğunu belirtmek garip olabilir: birisi düz bir güdük gibiyken diğeri bir pençe gibi diğeri ise normla bir insan elinden farksız biçimdedir. Maggotlar muhtemelen Imp ve Wraith arasında bir melezdir çünkü hem sıçrayarak saldırı yapar hem de önsezi kullanırlar. Yani Maggotlar sadece yakın saldırıda bulunabilirler ancak Wraithler gibi falx benzeri kolları yoktur. Sadece yakın dövüş saldırıları gerçekleştirebilen Maggotlar, oyuncuya pençeleriyle vurmak için acele eder ya da önemli bir hasara neden olabilecek ve kaçmak neredeyse imkansız olan uzun menzilli bir sıçrama gerçekleştirir.

Boyutlarına ve hareket stillerine rağmen, bir İmp kadar sıçrayabildiği bilinmektedir hatta Imp'den daha zayıftır. Yan yana dururken Impler Maggotlara göre cüce kalıyor. Tek bir Shotgun ile verilen hasar yada Machine Gun veya Plasma Gun ile verilen küçük bir hasar, bir Maggot'u kolayca öldürebilir. Maggotlar, arka ayakları ile oyuncuya koşar, daha sonra hızla çöker, böylece oyuncu ilk Shot Gun vuruşunu kolayca ıskalayabilir. Maggotu öldürmek için uygulanan en iyi strateji onlar hazırlanırken biraz aşağıya eğim alarak ateş etmek veya onlar zıplarken Shot Gun ile ateş etmektir. Bir diğer iyi strateji ise düşük isabet puanlarına sahip oldukları için Machine Gun veya Pistol kullanmaktır. Oyunun ilerleyen aşamalarında Chainsaw'ı bulduktan sonra Maggotlara Chainsaw ile saldırmak da iyi bir strateji sayılabilir çünkü onlar sadece yakın saldırılarda bulunabilir uzaktan saldıramazlar.

Maggot'lar oyuncuya ilk olarak tavana asılı ve Magootlar tarafından vücudu açılmış(deşilmiş) bir bilim adamını Alpha Laboratuvarı, 1. Koridorda görmemiz ile ortaya çıkar. Bilim adamının oyuncuyu görmesi üzerine attığı çılgınca bağırışlar Maggot'ların oyuncunun çevresini sarmasına neden olur

Advertisement