Doom Wikia
Advertisement

İnsanlarını kurtarmak sana barış getirmeyecek, sadece taşıdığın yükü daha da kötü hale getirecek.

—Betrayer Doom Slayer'a, Doom Eternal

Betrayer, gerçek ismi Valen, ölü oğlunu geri getirmek için Argent D'Nur alemine karşı ihanet girişiminde bulunmuş Night Sentineller'in önceki lideridir. İlk olarak Doom (2016)'da bahsi geçiyor ve Doom Eternal'da tam olarak görünüyor.

Geçmiş[]

Valen, Cehennem kuvvetlerine karşı sayısız savaşta Night Sentinellerini yönetmiş bir liderdir. Yine de, oğlu savaşta mahvolduktan sonra, fazlaca sinirlenmiş ve oğlunun işkence çektiği bir varoluşta yaşadığıyla alakalı şeytani görümlerle lanetlendi. Valen çok zaman geçmeden çaresizliğe düştü ve oğlunu tekrar hayata getirmek için kendi soydaşlarına ihanet etti.

Valen bir Cehennem Rahibi, Deag Grav, ile oğlunun yeniden hayata döndürülmesi şartıyla Wraithlere erişim vereceğine dair bir anlaşma yaptı. Valen, Grav'a Sepulcher of Elements'in anahtırını verdi ve uyuyan Wraithlerin sığınağını açtı. Grav bu antik yaratıkları Cehenneme kaçırdı ve Wraithlerin güçlerini emip bu gücü Cehennemin şeytani birliklerini güçlendirmek ve Valen'in ömür boyu koruma yemini ettiği krallığın sonunu getirip Argent D'Nur'u etkilemek için kullandı.

Valen'in Night Sentinelleri, kutsal olmayan diyar'a dağıldıkları ve son adamlarına kadar savaştığı Cehennemin kalbinde başarısız son bir taarruza katıldı. Hain Night Sentinel, oğlunu asla geri kazanamadı; bunun yerine, Deag Grav onun oğlunu Icon of Sin'in formunda diriltti. İnanılmaz bir suçluluk duygusuyla dolu olan Valen, kendini Cehennemde sürgün etmeyi seçti. O zamandan beri, Valen halkı tarafından Betrayer olarak anılmaktadır.

Doom Eternal[]

Doom Slayer Cehenneme girdi ve Betrayer'ı, Dünya'daki Cehennem kuvvetlerini istikrarsızlaştırmak için Cehennem Rahiplerinin izlerini takip edip öldürmek amacıyla kullanmak istediği Göksel Yer Belirleyicisine batarya sağlaması için aradı. Slayer ile karşılaşan Betrayer, Slayer'ı, kendi halkınınki gibi insanlığın da zamanının geldiğini, insanlığı kurtarmanın barış getirmeyeceğini, sadece taşıdığı yükü ağırlaştıracağını söyleyerek uyardı. Göksel Yer Bulucuya bataryayı sağladıktan sonra, oğlunun ruhunun rahatlığa kavuşması umuduyla Slayer'a Icon of Sin'i kontrol eden oğlunun kalbini yok etmesi için özel bir hançer de verdi.

Slayer, Betrayer'ın sözünü yerine getirerek Khan Maykr'ın Icon of Sin'i kontrol etmesine engel oldu.

Galeri[]

Referanslar[]

Advertisement