Ten artykuł jest o broni z klasycznych gier Doom. Jeżeli szukasz wyrzutni rakiet z gry Doom 3, przejdź na Wyrzutnia rakiet (Doom 3), a dla wyrzutni z Doom (2016), przejdź na Wyrzutnia rakiet (Doom 4).

Wyrzutnia rakiet (ang. Rocket launcher), potocznie zwana bazooką lub Rakietnicą to druga po BFG 9000 najsilniejsza broń w grach Doom i Doom 2.

Wyrzutnia rakiet zadebiutowała w sekretnym pomieszczeniu w trzecim poziomie pierwszego epizodu oryginalnej gry, jednak nieukryta pojawia się w poziomie siódmym. Jest to najsilniejsza broń występująca w wersji shareware oryginału, gdyż BFG 9000 pojawia się dopiero w płatnym epizodzie drugim.

ZdobycieEdytuj

Ponieważ żaden z potworów nie używa tej broni, wyrzutnię rakiet można zdobyć tylko poprzez podniesienie jej z ziemi.

Cechy bojowe Edytuj

Sprite-rak

Sprite i klatki wyrzutni rakiet.

Wyrzutnia jest jedną z najsilniejszych broni z arsenału, jej moc jest nieco większa od wystrzału z dubeltówki z tą różnicą, że na obrażenia rakiety nie wpływa odległość. Dodatkowo pocisk zadaje obrażenia obszarowe.

Taktyczna analiza Edytuj

E2M8 Battling Cyberdemon

Wyrzutnia w użyciu

Nadaje się idealnie do eliminacji przeciwników z dużego dystansu, dzięki swojej mocy, celności i obrażeniom obszarowym. Praktycznym użyciem wyrzutni jest celowanie w grupy słabszych przeciwników dzięki czemu oszczędzamy amunicje do innych karabinów. Jest też świetnym wyborem jeśli chodzi o pojedyncze, lecz tęższe cele.

Niedoświadczeni gracze mogą łatwo stracić życie po wypaleniu pocisku w przeszkodę która znajduje się blisko doomguy'a, jest to jedyna broń która może zadać obrażenia jej posiadaczowi. Należy dobrze opanować sztukę władania kultową wyrzutnią.

Amunicja Edytuj

Wyrzutnia rakiet, jak sama nazwa mówi, wystrzeliwuje rakiety i jest to jedyna broń w grze obsługująca ten typ amunicji. Zbierając ją gracz otrzymuje w zależności od poziomu trudności 4 lub 2 rakiety. Rakiety można spotkać również w pudełkach liczących ich 5 (10 w najłatwiejszym poziomie) lub występujące pojedynczo (w najłatwiejszym poziomie zbierając jedną otrzymujemy dwie).

Na początku gry gracz może nosić do 50 rakiet, zaś po zebraniu plecaka 100.

Zobacz także Edytuj

Bronie w grach z klasycznej serii
Pięści Pistolet Strzelba Działko łańcuchowe Rakietnica Miotacz plazmy BFG9000
Piła Dubeltówka