Ten artykuł jest o broni z klasycznych gier Doom. Jeżeli szukasz wyrzutni rakiet z gry Doom 3, przejdź na Wyrzutnia rakiet (Doom 3), a dla wyrzutni z Doom (2016), przejdź na Wyrzutnia rakiet (Doom 4).

Wyrzutnia rakiet (ang. Rocket launcher), potocznie zwana bazooką lub Rakietnicą to druga po BFG 9000 najsilniejsza broń w grach Doom i Doom 2.

Wyrzutnia rakiet zadebiutowała w sekretnym pomieszczeniu w trzecim poziomie pierwszego epizodu oryginalnej gry, jednak nieukryta pojawia się w poziomie siódmym. Jest to najsilniejsza broń występująca w wersji shareware oryginału, gdyż BFG 9000 pojawia się dopiero w płatnym epizodzie drugim.

Zdobycie[]

Ponieważ żaden z potworów nie używa tej broni, wyrzutnię rakiet można zdobyć tylko poprzez podniesienie jej z ziemi.

Cechy bojowe[]

Sprite-rak

Sprite i klatki wyrzutni rakiet.

Wyrzutnia jest jedną z najsilniejszych broni z arsenału, jej moc jest nieco większa od wystrzału z dubeltówki z tą różnicą, że na obrażenia rakiety nie wpływa odległość. Dodatkowo pocisk zadaje obrażenia obszarowe.

Taktyczna analiza[]

E2M8 Battling Cyberdemon

Wyrzutnia w użyciu

Nadaje się idealnie do eliminacji przeciwników z dużego dystansu, dzięki swojej mocy, celności i obrażeniom obszarowym. Praktycznym użyciem wyrzutni jest celowanie w grupy słabszych przeciwników dzięki czemu oszczędzamy amunicje do innych karabinów. Jest też świetnym wyborem jeśli chodzi o pojedyncze, lecz tęższe cele.

Niedoświadczeni gracze mogą łatwo stracić życie po wypaleniu pocisku w przeszkodę która znajduje się blisko doomguy'a, jest to jedyna broń która może zadać obrażenia jej posiadaczowi. Należy dobrze opanować sztukę władania kultową wyrzutnią.

Amunicja[]

Wyrzutnia rakiet, jak sama nazwa mówi, wystrzeliwuje rakiety i jest to jedyna broń w grze obsługująca ten typ amunicji. Zbierając ją gracz otrzymuje w zależności od poziomu trudności 4 lub 2 rakiety. Rakiety można spotkać również w pudełkach liczących ich 5 (10 w najłatwiejszym poziomie) lub występujące pojedynczo (w najłatwiejszym poziomie zbierając jedną otrzymujemy dwie).

Na początku gry gracz może nosić do 50 rakiet, zaś po zebraniu plecaka 100.

Zobacz także[]

  • Wyrzutnia rakiet (Doom 3)
  • Wyrzutnia rakiet (Doom 4)
Bronie w grach z klasycznej serii
Pięści Pistolet Strzelba Działko łańcuchowe Rakietnica Miotacz plazmy BFG9000
Piła Dubeltówka